16
orașe în care s-a desfășurat simultan programul
111
inițiative locale


Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi la Suceava

Cele 8 inițiative comunitare din Suceava finanțate prin programul național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” își anunță rezultatele: peste 60 de activități inovatoare și peste 3.000 de participanți

Mobilizare impresionantă a comunității sucevene pentru a răspunde provocărilor locale din domeniile educație și protejarea mediului: 8 inițiative comunitare activate de Fundația Comunitară Iași, coordonate de Federația Fundațiile Comunitare din România și finanțate de Lidl România cu peste 245.000 de lei, au însemnat, în 9 luni, zeci de acțiuni de voluntariat la care au participat peste de 3.000 de suceveni.

Fundația Comunitară Iași anunță finalizarea cu succes a celor 8 inițiative comunitare câștigătoare prin programul național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Timp de aproape 9 luni, grupurile de lucru din Suceava au implementat soluții civice la probleme locale din domeniile educație și protejarea mediului, beneficiind de îndrumare din partea Fundației Comunitare și de microgranturi nerambursabile în valoare de peste 245.000 de lei din partea Lidl România. Programul s-a desfășurat simultan în Suceava și alte 4 orașe din țară în cadrul ediției a IV-a.

La Suceava, cele 2 direcții strategice au fost abordate în mod creativ și variat în 8 inițiative comunitare care au însumat peste 60 de acțiuni pentru comunitate, peste 700 de ore de voluntariat și un număr care a depășit 3.000 de participanți. În căutarea unor răspunsuri locale la provocări de educație și protejarea mediului, 53 de iniţiatori cu spirit civic au colaborat pentru un oraș mai bun. Activitățile celor 8 proiecte sucevene ilustrează diversitatea inițiativelor din cadrul programului, incluzând revitalizarea spațiilor verzi, ateliere de orientare în carieră, crearea de broșuri/picționare, cursuri pentru adulți, activități de integrare a copiilor cu autism, precum și ateliere de robotică și imprimare 3D. Dintre aceste acțiuni, s-au evidențiat rezultate precum:

  • Elevii școlii gimnaziale „Ion Creangă” au beneficiat pe parcursul programului de variate ateliere de dezvoltare personală prin dans, artă, sport și acvaristică. Activitățile desfășurate i-au ajutat pe cei 416 elevi să se cunoască mai bine între ei, să exerseze toleranța, empatia și să petreacă timp de calitate alături de alți elevi din clase diferite.
  • Reamenajarea spațiului verde din curtea școlii „Miron Costin” a presupus muncă în echipă, implicând atât cadrele didactice, cât și elevii. Hub-ul verde este acum un spațiu de lucru interactiv, deschis pentru dezbateri, activități științifice și culturale și pentru desfășurarea orelor în aer liber.
  • Roboții Photon s-au înfruntat într-o competiție la Humulești. Copiii au construit turbini eoliene, rovere, ventilatoare, alarme și lămpi folosind kit-urile Snapcircuit și LegoWeDo. Activitățile STEM i-au încurajat să fie creativi și să gândească critic, iar cei 200 de elevi implicați în demers au impresionat prin inventivitate.
  •  800 de suceveni, adulți, copii și cadre medicale, au participat la cursurile de puericultură susținute în mod gratuit în cadrul proiectului „Cuibul mamei”. Numărul mare de participanți a confirmat necesitatea unor astfel de întâlniri.„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” desfășurat la Suceava a venit ca un răspuns la nevoile și provocările reale ale comunității în domeniile educație și protejarea mediului, acestea fiind identificate de Fundația Comunitară Iași pe parcursul a două luni de cercetare și dialog cu administrația locală și societatea civilă.Pentru o relatare detaliată a rezultatelor proiectelor din Suceava, dar și pentru a fi la curent cu evoluția programului din ediția a IV-a, se pot accesa website-ul dedicat www.fondulpentruunviitormaibun.ro și pagina națională de Facebook.__

    Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

    Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

    În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

    Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 51 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine de 55% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

    Fundația Comunitară Iaşi îşi propune să aducă împreună oamenii care mişcă lucrurile şi lucrurile care merită mişcate, spre beneficiul întregii comunităţi, pentru transformarea Iaşului într-un oraş în care să fim mândri că locuim. Scopul Fundaţiei Comunitare Iaşi este construirea într-o manieră durabilă a unui viitor mai bun al Iaşului şi întregii regiuni, prin încurajarea bucuriei actului de a dona.