16
orașe în care s-a desfășurat simultan programul
111
inițiative locale


Fondul pentru un viitor mai bun în comunităţi la Vaslui

„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” deschide apelul de idei și proiecte civice de educație la Vaslui și va aloca 245.000 de lei cu sprijinul Lidl România

Federația Fundațiile Comunitare din România, cu sprijinul Lidl România, dă startul programului național de finanțare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” în 5 orașe din țară, printre care și Vaslui. Aflat la ediția a VI-a, programul național oferă finanțări nerambursabile în valoare totală de peste 1.225.000 de lei și mentorare celor mai bune soluții la provocări din educație.

La Vaslui, programul este coordonat prin Fundația Comunitară Iași, care va aloca 245.000 de lei cu sprijinul Lidl România, pentru granturi care pot fi obținute pe bază de concurs de proiecte. Sunt eligibile pentru finanțare organizațiile non-guvernamentale care pot dezvolta proiecte de educație care încurajează colaborarea și implicarea civică, și care nu doar rezolvă provocări curente, ci construiesc resurse și infrastructură socială sau comunitară pentru a genera oportunități pe termen lung. Înscrierile au loc în perioada 26 februarie – 2 aprilie 2025, pe pagina web a programului.

Direcțiile de intervenție locală ale programului la Vaslui au fost stabilite participativ în urma dialogului cu administrația locală și societatea civilă și a unui proces de consultare și cartare a nevoilor din comunitate. Astfel, Fundația Comunitară Iași va finanța proiecte care îmbunătățesc calitatea vieții locuitorilor, cu focus pe formarea comunităților în jurul unor inițiative de educație, dezvoltarea abilităților copiilor și tinerilor pentru o societate în schimbare, dezvoltarea personală și profesională a adulților implicați civic sau incluziunea socială. Programul urmărește să crească și capacitatea organizațiilor din Vaslui de a adresa mai bine nevoile comunității locale și de a colabora între ele pentru creșterea impactului la nivel local.

Inițiative variate de educație și dezvoltare comunitară, incluzând proiecte de voluntariat pentru educație în comunitate, formare emoțională și intelectuală a copiilor și tinerilor, sprijin pentru educația pentru persoane cu cerințe speciale, inițiative de educație STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă, matematică), educație pentru sănătate și stil de viață sănătos, dezvoltarea competențelor artistice, civice, digitale și de leadership ale elevilor, promovarea identității culturale și pregătirea pentru situații de urgență, toate menite să îmbunătățească calitatea vieții copiilor și tinerilor din medii vulnerabile, pot primi finanțare și mentorare pe parcursul implementării în cadrul acestei ediții de program.

În perioada concursului de proiecte (26 februarie – 2 aprilie 2025), Fundația Comunitară Iași va organiza sesiuni de incubare prin care potențialii aplicanți primesc sprijin, consultanță, mentorat și feedback în rafinarea ideilor și transformarea acestora în proiecte fezabile și de impact pentru comunitate. Potențialii aplicanți sunt invitați să ia legătura cu Fundația Comunitară Iași pentru a programa o sesiune de incubare.

Selecția finală a proiectelor câștigătoare va fi făcută prin jurizare de către o echipă neutră și avizată, alcătuită din reprezentanți ai sectorului nonguvernamental și privat pe baza criteriilor stabilite local și care pot fi găsite în ghidul de finanțare.

Detalii despre programul de finanțare din fiecare oraș și alte materialele necesare procesului de aplicare se pot accesa pe www.fondulpentruunviitormaibun.ro.

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Lidl România își propune să finanțeze acțiuni relevante, cu impact pe termen lung la nivel local.  În primele 5 ediții programul s-a desfășurat în 24 de orașe din țară și a finanțat 158 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat și zeci de mii de cetățeni implicați direct sau indirect sunt doar câteva din rezultatele edițiilor anterioare.

Programul se desfăşoară în această ediție în 5 comunități din ţară: Bârlad, Drobeta Turnu-Severin, Galați, Târgu Jiu și Vaslui, cu finanțarea Lidl România, sub umbrela Federației Fundațiile Comunitare din România, iar în Vaslui este gestionat de către Fundația Comunitară Iași.

Fundația Comunitară Iași își propune să aducă împreună oamenii care mişcă lucrurile şi lucrurile care merită mişcate, spre beneficiul întregii comunităţi, pentru transformarea Iaşului într-un oraş în care oamenii să fie mândri că locuiesc. Scopul Fundaţiei Comunitare Iaşi este construirea într-o manieră durabilă a unui viitor mai bun al Iaşului şi întregii regiuni, prin încurajarea bucuriei actului de a dona.

Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 10.000 de proiecte și 110 milioane de lei în investiții comunitare. Până în prezent, Fundațiile Comunitare au derulat programe în 32 din cele 41 de județe din România și rețeaua este în continuă creștere.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.350 de magazine și peste 225 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

 

Contact local de comunicare

Petra Buxai

Specialist comunicare Fundația Comunitară Iași

Email: petra.buxai@fundatiacomunitaraiasi.ro